Mam dwadzieścia trzy lata i jestem studentką. Piąty rok psychologii, specjalność: biznesowa. Teoretycznie za rok magisterka, praktycznie – nie wiem, co ze sobą zrobić. Pracuję na pół etatu w kawiarni. Sieciówce, tej z zielonym logo. Stoję za ekspresem, robię latte z pianką, uśmiecham się do klientów, którzy nie patrzą na mnie jak na człowieka. Zarabiam tyle, że starcza na wynajem pokoju i jedzenie z Biedronki. Na życie – już nie.
W tamten wtorek miałam szczególnie ciężki dzień. Wykład z metodologii badań, potem cztery godziny na nogach w kawiarni, potem kłótnia z chłopakiem przez telefon, bo zapomniałam kupić mleko. Do domu wróciłam o dwudziestej. Zimno, ciemno, a w lodówce tylko keczup i ogórek kiszony. Usiadłam na łóżku, wcisnęłam słuchawki i włączyłam jakiś randomowy film na YouTubie. Nie oglądałam. Myślałam.
I wtedy w przerwie między jednym filmem a drugim wyskoczyła reklama. Zwykle je omijam. Ale ta była inna. Krótka, bez krzyku, tylko napis: „Sprawdź swój bonus online. Bez depozytu.” W dole ekranu mały znaczek: vavada bonus online. Palec mi sam kliknął. Z ciekawości. Albo z desperacji. Nie wiem.
Strona otworzyła się szybko. Jasna, przejrzysta. Od razu wiedziałam, co robić. Rejestracja, mail, hasło. Potwierdzenie. I nagle – na koncie pojawił się bonus. Darmowe spiny. Bez wkładu własnego. Nic nie wpłaciłam, a miałam coś, czym mogłam zagrać.
Nie wiedziałam nawet, jak to działa. Wybrałam pierwszy lepszy automat. Jakiś w kolorach tęczy – jednorożce, gwiazdki, cukierki. Trochę dziecinne, ale urocze. Kliknęłam spin. I kolejny. I kolejny. Przez pierwsze dziesięć minut wygrywałam po dwa, trzy złote. Nic wielkiego. Myślałam, że to koniec.